19 września 2019

Kiedy będziesz miała dzidzie?



...ponieważ...

Będąc w poprzednim związku w 2015 roku postanowiliśmy starać się o dziecko. Przez ponad 2 lata próbowaliśmy. Przez parę miesięcy co cykl wykonywałam po 2, 3 testy, może tym razem się udało? Niestety, testy zawsze pokazywały definitywnie jedną kreskę, a ja z biegiem czasu traciłam coraz bardziej nadzieję na to, że się uda... Ogromne pragnienie posiadania dziecka opanowało mnie, że pod koniec naszego związku wręcz byłam pewna, że to ze mną jest "coś nie tak" i że to ja na pewno jestem bezpłodna. Od czasu rozstania straciłam jakiekolwiek nadzieje, że kiedykolwiek zostanę mamą, na tyle, że wmówiłam sobie tą tezę o bezpłodności i od 2017 roku do tegorocznej wiosny zdążyłam się z nią pogodzić....
Pytania najczęściej zadawane przez innych ludzi dot. mojego życia to: związane z planami na przyszłość, o pracy, o stosunki z partnerem, ale również im byłam starsza tym częściej słyszałam/słyszę pytanie "kiedy będziesz miała dziecko?"
Ludzie lubią interesować się życiem innych (niektórzy nawet tym żyją), ale nie zastanowią się przy zadawaniu pytań czy są one odpowiednie i czy nie są za intymne... Nie jedna osoba powie, że przecież pytanie "kiedy będziesz miała dziecko?" jest normalne, nie ingerujące w naszą prywatność i które nas nie uraża, ale niestety ja uważam inaczej:

- to pytanie jest bardzo bolesne i którego nie chciałam/nie chcę słyszeć więc musiałam znaleźć na nie elastyczną odpowiedź obróconą w żart z tego powodu wymyśliłam zdanie: "przecież jestem za młoda, aby bawić się w pieluchy". Zdanie, które za każdym razem wypowiadałam z uśmiechem i radością na twarzy, aby rozmówca nie odczytał moich prawdziwych emocji, zdanie, które od środka mnie skręcało, gryzło, niszczyło na drobne kawałki, zdanie, które było wymyślone, zdanie, które było kłamstwem,
ale również zdanie, którego nadal używam.....

...a dlaczego tak uważam?
Dlatego, że choć bardzo chciałam zajść w ciążę, ale miałam z tym problem,
Dlatego, że uważałam, że jestem bezpłodna,
Dlatego, że poroniłam,
Dlatego, że nie wiem kiedy będę mogła mieć dziecko.
To są tylko przykłady, z mojego życia ale jest ich znacznie więcej - inne pary mają znacznie gorsze sytuacje. Dlatego pytanie osób trzecich "kiedy będziesz miała dzidzie?" bardzo boli - w środku czuję jak rozsypuję się na drobne kawałki, czuję wielką bezradność, że przecież chciałabym mieć dzidzie już teraz, ale mieć nie mogę...  A przecież nie będę tłumaczyła się wszystkim o swoich problemach bo w naszym otoczeniu panuje znieczulica. Powyżej wymienione przykłady ludzie uważają za tematy tabu, nie potrafią o nich rozmawiać, odpowiadać, nie wiedzą jak mają się zachować

- dlatego świat o nich głośno nie mówi, bo wszystkim jest tak wygodnie,
a takie sprawy powinny być głośno poruszane....

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz